Alle spørgsmål kan besvares af et pengeinstitut via e-mail eller telefon. Hvis de ringer til dig og fortæller dig, at de ikke kan give dig ÅOP, vil de ikke være i stand til at levere det. Det er okay, hvis de fortæller dig, at det er der, men satsen kan ændre sig. Dette betyder ikke nødvendigvis, at det ikke er konkurrencedygtigt. Bankerne er i en konkurrence forretning, og de skal vise den bedste aftale for kunden.
Du bør finde ud af, hvem der vil være ansvarlig for lånet. Du kan misforstå betingelserne for dit lån 51 til 60 dage før du modtager det. Dette vil forhindre dig i at blive overrasket, hvis du skal betale gebyrer, eller når renten ændres.
Spørg långiver, hvis de vil se på din kredit, før du betaler lånet betaling. Hvis ja, få det tilbage skriftligt. Før du ansøger om et lån, bede banken om at foretage en kredit check. Spørg, hvorfor de insisterer på, at du betaler for en anden kreditkontrol, mens du stadig er i låneprocessen.
Spørg långiver, hvis de er licenseret, og hvilke love de følger. De bør ikke tilbyde et lån, der falder inden for en “svigagtig transaktion” standard. Du kan læse mere om dette nedenfor.
Pas på lån modifikation svindel Før du anvender, skal du sørge for at tjekke de kreditbureauer. Du kan stille spørgsmål til en legitim bank eller et legitimt pengeinstitut, og de vil hjælpe dig med at fuldføre ansøgningsprocessen.
Få mere at vide om de gebyrer, der er knyttet til dit lån. Kontroller, om der er et forudbetalingsgebyr. Hvis der er, vil forudbetalingsgebyret blive føjet til den oprindelige indkomstbetaling. Lånet modifikation gebyr er et ekstra gebyr, hvis du ikke betaler det fulde beløb, der forfalder i begyndelsen af perioden.
Du vil blive løjet for, hvis de fortæller dig, at du skal foretage en udbetaling for at få lånet. Banken forventer, at du har penge nok til at foretage en udbetaling.
Du kan blive sigtet for pant bedrageri, hvis du giver sikkerhed såsom sikkerhedsstillelse eller garant noter til alle, der spørger dig. Falske oplysninger er også ulovlige, når der ansøges om et lån. Følg op med de oplysninger, som din långiver regelmæssigt bruger. I visse situationer kan långivere være i stand til at deltage i ovennævnte praksis.
Kommunikere med din långiver. Långivere ønsker at holde kunderne, især hvis de har et godt forhold. At tale gennem problemer kan hjælpe med at undgå fejlkommunikation og forhindre dig i at blive straffet senere.
Spørg din långiver for de oplysninger og dokumentation, der vil være forpligtet til at udfylde dit lån ansøgning. Et gyldigt kørekort, bevis for adresse, sygesikringskort, lønsedler og et kontoudtog er alle påkrævet af de fleste långivere. Banker kan kræve yderligere dokumentation såsom kontoudtog eller betalingsunders. Spørg i forvejen, om du har brug for yderligere dokumentation, f.eks. en garant, bankkontooplysninger, arbejdsgiveroplysninger eller betaling. Banker kan ikke få dig til at betale renter på dit lån, hvis de modtager regninger.